Gokarty wyścigowe

Kart jest pojazdem naziemnym z nadwoziem lub bez, z czterema kołami nie ustawionymi w linii i stale stykającymi się z nawierzchnią, z których dwa zapewniają kierowanie a dwa pozostałe napęd. Zasadniczą część podwozia jest rama spawana z rur wykonanych ze stali magnetycznej. Ściśle określone są wymiary karta, jego długość całkowita, maksymalna szerokość, rozstaw osi i rozstaw kół. Kart musi mieć zderzaki - przedni, tylny i boczne, a podłoga musi być wykonana ze sztywnego materiału i obramowana krawędzią zabezpieczającą przed ześlizgnięciem nóg kierowcy. Siedzenie musi skutecznie unieruchamiać kierowcę a osłona łańcucha wykluczać możliwość obrażeń kierowcy. Kart nie może mieć żadnego zawieszenia kół, jedynym sposobem resorowania jest uginanie się opon: ogumienie o średnicy 4-6 cali ma gładki bieżnik i jedynie gdy nawierzchnia jest mokra, stosuje się ogumienie z naciętym bieżnikiem. Hamulce muszą działać co najmniej na dwa koła, ale w kartach osiągających większe prędkości obowiązkowe są hamulce hydrauliczne działające na cztery koła.

Początkowo karty nie były wyposażone w żaden rodzaj nadwozia, ale obecnie stosuje się osłony przednie, osłony boczne oraz osłony kolumny kierownicy z numerem startowym. Zasadnicze różnice w sprzęcie kartingowym dotyczą rodzaju stosowania napędu. W zawodach stosuje się wyłącznie silniki dwusuwowe.